Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) zapraszamy do udziału w projekcie Ready2Net, którego celem jest utworzenie łącznie 10 międzynarodowych Sieci Eksportowych MŚP.

 Sieci Eksportowe MŚP obejmować będą zarejestrowane w UE przedsiębiorstwa reprezentujące jedną z wybranych branż: tekstylną, maszyn dla przemysłu tekstylnego, zaawansowanego wytwarzania, spożywczą, designu w wyposażeniu wnętrz i biogospodarki. Sieci te otrzymają w projekcie wsparcie w postaci bezpłatnych usług i dotacji pokrywających 100% kosztów kwalifikowalnych poniesionych na realizację Planów Działania Sieci, do wysokości 25 000 euro na jedną Sieć.

Korzyści jakie MŚP odniosą z udziału w projekcie, to:
– wzmocnienie zdolności eksportowych dzięki utworzeniu Sieci Eksportowych z innymi MŚP ze swojej branży,
– zdalny coaching ukierunkowany na opracowanie Planów Działania Sieci, w tym ich budżetów,
2-dniowe bezpłatne szkolenie w Mediolanie nacelowane na wzmocnienie zdolności eksportowych firm (obowiązkowy element Planu Działania),
wdrożenie działań umiędzynarodawiających zaplanowanych szczegółowo w Planach Działania z wykorzystaniem grantów w wysokości do 25 000 euro na jeden Plan pokrywających do 100-% kosztów kwalifikowalnych, wśród których znaleźć się mogą:
– utworzenie wspólnej marki Sieci (logo, identyfikacja wizualna),
-przygotowanie i publikacja materiałów promocyjnych on-line bądź wydruk materiałów papierowych (np. cenniki i katalogi Sieci, ulotki, broszury, strony internetowe),
– udział w konferencjach, spotkaniach brokerskich, targach, wystawach, w tym koszty podróży na szkolenie w Mediolanie i  innych podróży zasadnych pod kątem promocji Sieci oraz koszty udziału w wybranych wydarzeniach (np. wejściówki, koszty stoiska na targach, itp.),
– zatrudnienie ekspertów (możliwość wynajęcia eksport managera lub eksperta technicznego w zakresie transferu technologii),
– subskrypcja na platformach e-commerce,
– rozwój wspólnych projektów wspierających eksport i międzynarodową rozpoznawalność Sieci i jej członków,
– inne działania uzasadnione pod kątem rozwoju eksportu.

Firmy biorące udział w projekcie będą też mogły skorzystać z szerokiego wsparcia, jakie w zakresie internacjonalizacji mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom oferuje sieć Enterprise Europe Network, jak np. poszukiwanie partnerów biznesowych poprzez Partnership Opportunity Database, udział w organizowanych przez nią spotkaniach brokerskich, misjach gospodarczych i szkoleniach, czy informacje i doradztwo o rynkach.

Dla firm zainteresowanych uczestnictwem w projekcie pierwszym krokiem jest przesłanie indywidualnej aplikacji poprzez stronę projektu www.ready2net.eu. Termin składania aplikacji indywidualnych upływa 15 października 2019 roku. W przeciągu 10 dni od wysłania aplikacji firma otrzyma informację o tym czy została przyjęta do udziału w projekcie czy nie. W przypadku zaakceptowania firmy, w przeciągu 5 dni od otrzymania takiej informacji będzie ona zobowiązana do podpisania umowy z koordynatorem projektu, którym jest Innovhub SSI z Mediolanu. Jednocześnie po indywidualnej akceptacji firma uzupełnia swój profil na platformie projektowej i będzie mogła zacząć poszukiwanie odpowiednich partnerów do utworzenia własnej sieci pośród innych firm, których profile też są lub będą opublikowane na platformie projektu.

Po utworzeniu Sieci 4-8 MŚP z co najmniej 3 krajów UE w obrębie jednego z sektorów objętych projektem, kolejnym krokiem będzie przedłożenie Planu Działania Sieci do oceny. Sieci, których Plany zostaną zaakceptowane będą następnie korzystać z usług projektu i wdrażać swoje Plany do końca grudnia 2020 roku. Dla firm, które nie zostaną członkiem dofinansowanej Sieci ich umowy z Innovhub wygasną automatycznie.

Celem projektu jest rozwój współpracy MŚP ukierunkowanej na wzmocnienie ich pozycji eksportowej, jednak nie wyklucza on utworzenia Sieci przez firmy, które już wcześniej współpracowały ze sobą na jakimś polu, np. przez producenta i jego dostawcę.

Szczegółowe zasady naboru do projektu określone są w dokumencie Ready2Net Call for Applicants dostępnym na jego stronie  www.ready2net.eu, na której też znaleźć można całość informacji o projekcie.

W przypadku pytań, w IPH w Krakowie pomocą służą Agnieszka Czubak (tel. 12 428 92 54, e-mail: aczubak@iph.krakow.pl ) oraz Małgorzata Deka (tel. 12 428 92 55, e-mail: mdeka@iph.krakow.pl ).

Zachęcamy do zainteresowania i składania swoich aplikacji wszystkie MŚP działające w sektorach objętych projektem z Polski, jak i z pozostałych krajów UE!

 

 

 

 

powrót
Udostępnij post
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

KALENDARZ WYDARZEŃ

NASI PARTNERZY

Lubelska Fundacja Rozwoju - koordynator projektu
Ul. Rynek 7
20-111 Lublin
Tel. (81) 528 53 11/12/31
fax: (81) 528 53 04
e-mail: een@lfr.lublin.pl
realizacja:
X

Strona korzysta z plikow cookies w celu realizacji uslug i zgodnie z Polityka plikow Cookies. Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu w Twojej przegladarce.