Wydaje Ci się, że wiesz, dla kogo stworzyłeś swój produkt? Jesteś pewien, że innowacja, którą opracowałeś sprawdzi się w tym konkretnym środowisku? A może Twój klient ma inne potrzeby niż Ci się wydaje? 

Coca cola miała być lekiem na ból głowy, a penicylina powstała przypadkiem, przy okazji poszukiwania szczepionki na tyfus. Przypadkowość w odkrywaniu niektórych z najpopularniejszych produktów naszych czasów dowodzi, że sukces czasami jest tuż obok. Trzeba jednak go dostrzec. A kluczem do sukcesu jest klient i jego potrzeby.

Kluczem do poznania klienta z kolei są warsztaty Customer Discovery, koordynowane i organizowane przez ekspertów Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Najbliższe już 10 października br. w godzinach 10:00-15:00 w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej (ul. Rektorska 4, Warszawa).

Dla kogo Customer Discovery?
Warsztaty skierowane są głównie do przedstawicieli branży ICT, jednakże firmy działające w innym obszarze technologicznym także są mile widziane. Organizatorzy zapraszają naukowców, innowatorów, startupowców i przedstawicieli firm. Wszystkich, którzy mają produkt lub pomysł, ale brakuje im wiedzy lub umiejętności aby poprowadzić go biznesowo. Podczas warsztatów uczestnicy zyskają wiedzę jak zidentyfikować i poznać potrzeby swoich klientów bez konieczności zatrudniania zewnętrznej agencji focusowej. Szkolenie Customer Discovery przybliża umiejętności okołobiznesowe, daje narzędzia oraz wiedzę jak je wykorzystać. Program warsztatów realizuwowany jest w ramach międzynarodowej współpracy z takimi instytucjami jak np. St John’s Innovation Centre/ Uniwersytet w Cambrigde. 

Program warsztatów:

  • Rozwój produktu” vs. „rozwoju klienta” – wprowadzenie do metodyki Customer Development
  • „4 steps to epiphany” – cztery kroki do walidacji i wdrożenia naszego pomysłu biznesowego w metodyce Customer Development
  • Customer Discovery – dlaczego warto zadać pytanie, kim są nasi prawdziwi klienci?
  • Problem statement – jak sprawdzić, czy nasz biznes rozwiązuje właściwy problem?
  • Segmentacja rynku – jak rozpoznawać i wybierać rynek docelowy?
  • Klient vs. użytkownik – jak dowiedzieć się, kim jest nasz klient skłonny zapłacić za nasze rozwiązanie?
  • Badania i wywiady z klientami – jak zadawać właściwe pytania?
  • Customer Validation – jak sprawdzać, czy nasze założenia są słuszne?
  • Informacje zwrotne – jak zbierać wartościowy feedback od klientów, który pozwala na udoskonalenie naszego rozwiązania?

Dzięki udziałowi w warsztacie:

  • Zrozumiesz, jak odpowiednie rozpoznanie potrzeb klientów może wpłynąć na skuteczność modelu biznesowego i minimalizację kosztów;
  • Nauczysz się, jak samodzielnie prowadzić skuteczne badania z obszaru Customer Development;
  • Zobaczysz, jak tworzyć MVP, które pozwala walidować Twoją propozycję wartości;
  • Dowiesz się, jak w kilku krokach wdrożyć proces Customer Validation w Twoim biznesie.

Rekrutacja trwa do 4.10.2018 r.
Formularz rejestracyjny dostępny jest tutaj

Warsztaty Customer Discovery są bezpłatne i realizowane w ramach programu Merlin

Projekt otrzymał finansowanie z programu „Horyzont 2020” w ramach umowy o dotację nr 780460.

 

powrót
Udostępnij post
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

KALENDARZ WYDARZEŃ

NASI PARTNERZY

Lubelska Fundacja Rozwoju - koordynator projektu
Ul. Rynek 7
20-111 Lublin
Tel. (81) 528 53 11/12/31
fax: (81) 528 53 04
e-mail: een@lfr.lublin.pl
realizacja:
X

Strona korzysta z plikow cookies w celu realizacji uslug i zgodnie z Polityka plikow Cookies. Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu w Twojej przegladarce.