Dofinansowanie mogą otrzymać projekty obejmujące działania ukierunkowane na wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych, w szczególności poprzez udział w wydarzeniach targowych wskazanych na liście wydarzeń targowych, na których będą realizowane stoiska narodowe dla sektora, w który wpisuje się projekt, opublikowanej na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii, udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w wybranych targach, w które wpisuje się projekt oraz produkty promowane w ramach projektu oraz udział w wyjazdowych misjach gospodarczych, w celu promowania marki produktowej wnioskodawcy i Marki Polskiej Gospodarki.
Kto się może ubiegać o wsparcie?
Mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które wpisują się w jeden z następujących sektorów gospodarki:
- Sektor medyczny i farmaceutyczny
- Sektor budowy i wykańczania budowli
- Sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
- Sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ)
- Sektor IT/ICT
- Sektor przemysłu kreatywnego
- Sektor kosmetyczny
- Sektor maszyn i urządzeń
- Sektor meblarski
- Sektor motoryzacyjny
- Sektor pojazdów szynowych
- Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
- Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
- Sektor lotniczo-kosmiczny
- Sektor spożywczy
Na co można otrzymać dofinansowanie
Działania promocyjne, których koszty mogą być finansowane w ramach projektu to:
- udział wnioskodawcy w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy;
- udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w wybranych targach, w które wpisuje się projekt oraz produkty promowane w ramach projektu,
- wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w targach w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji;
- kampanie promocyjne.
Jakie koszty kwalifikują się do dofinansowania?
- koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie;
- koszty rezerwacji powierzchni wystawienniczej,
- koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej;
- koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji w zakresie promocji marki produktowej zorganizowanych podczas misji gospodarczej;
- koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych;
- koszty pośrednie (7% kwalifikowalnych bezpośrednich kosztów projektu).
WIĘCEJ INFORMACJI:
Dyżury eksperta
22 574 07 07 lub 801 332 202 w komunikatach IVR prosimy wybrać 5 następnie 1
powrót