Gdy na początku 2020 roku nastąpił pierwszy w Polsce lockdown spowodowany pandemią Covid-19, wiele małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) zanotowało ogromne spadki obrotów, problemy z dostawami towarów, odpływ klientów i pracowników, etc. Doradcy Enterprise Europe Network z Politechniki Lubelskiej będąc w ciągłym kontakcie z MŚP z regionu lubelskiego znali powyższe problemy i starali się pomóc firmom w przeniesieniu ich usług online oraz powiększeniu liczby klientów.
Podczas spotkań z interesariuszami padła propozycja zorganizowania szkolenia online, które wspomogłoby umiejętności marketingowe i promocyjne małych i średnich firm. Biuro Enterprise Europe Network (EEN) przy Politechnice Lubelskiej podjęło się organizacji szkolenia online pt. „Budowanie wizerunku firmy online w Polsce i za granicą oraz lojalności klientów”. Szkolenie zostało przeprowadzone 25.03 2021 r., po którym ekspert Tomasz Kuryło przeprowadził serię indywidualnych konsultacji dla firm, analizując dotychczasowe działania promocyjne marki, jej widoczność w sieci i nakreślając plan działań na przyszłość.
Jedną z osób biorących udział w szkoleniu oraz konsultacjach była pani Jolanta Sagan z firmy „Joli Boudoir”, która zajmuje się sprzedażą strojów kąpielowych oraz bielizny. Po wdrożeniu pomysłów i idei ze szkolenia i konsultacji, klientka zdecydowała się na założenie konta na Tik Toku. Dzięki temu liczba jej klientów sukcesywnie rosła. Na samym początku 2022 roku firma oszacowała przyrost obrotu spowodowany działalnością marketingową online na poziomie 3%. Natomiast w marcu 2022, gdy doradcy EEN raportowali swoje wyniki pomocy firmom, był to już 5% wzrost, który sukcesywnie wzrastał i w maju 2023 roku osiągnął poziom 50%. Pani Jolanta podkreśla, że jest to wynikiem jej działań i umiejętności, które nabyła podczas szkoleń i konsultacji organizowanych przez Enterprise Europe Network przy Politechnice Lubelskiej. To dzięki konsultacjom z naszym ekspertem klientka dostrzegła swój potencjał i otrzymała wskazówki jak skutecznie go wykorzystać w mediach viralowych, by osiągnąć sukces. W tej chwili firma posiada klientów na rynku krajowym i zagranicznym, a ich liczba ciągle rośnie.
Jolanta Sagan: „Dzięki szkoleniom i konsultacjom eksperckim organizowanym przez Enterprise Europe Network Politechnika Lubelska mój biznes przetrwał trudne czasy Covid-19 i dalej rośnie w niesamowitym tempie. Rozwijając swoje umiejętności marketingowe przy wsparciu ekspertów i działając aktywnie w internecie poszerzyłam znacząco grono swoich klientów. Polecam współpracę z Enterprise Europe Network.”
powrót